Можливості Житомирського НДЕКЦ МВС щодо перевірки технічних параметрів гальмівної системи та рульового керування автомобіля (з використанням сертифікованих приладів)
Від того, в якому технічному стані знаходиться транспортний засіб, залежить, чи мав можливість водій вплинути на розвиток конкретної дорожньої ситуації і уникнути дорожньо-транспортної пригоди, а отже убезпечити своє власне життя та оточуючих.
Необхідна інформація про технічний стан автомобіля може бути отримана експериментальним шляхом під час проведення дослідження транспортного засобу експертом автотехніком. Відповідно до вимог ДСТУ3649-2010 висунуті умови для колісних транспортних засобів: відповідно до п. 6.2.6 Сумарний кутовий проміжок рульового керування повинен відповідати значенням, наведеним у таблиці 1.
Таблиця 1
Категорія КТЗ |
Сумарний кутовий проміжок, не більше ніж 1) |
М1, М1G, М2, М2G, N1, N1G |
10° (25°) |
М3, М3G, N2, N2G, N3, N3G |
20° (25°) |
У дужках наведено значення для КТЗ, випуску до 1988 р. |
- відповідно до п. 4.6.1 показники ефективності гальмування робочої гальмової системи, що підлягають контролю, та їхні значення наведено у таблиці 2.
За використання метода дорожніх випробовувань, будь-яка частина колісного транспортного засобу під час гальмування не повинна виходити за межі коридору руху шириною 3,5 м.
Таблиця 2
Категорія КТЗ |
Усталене сповільнення jуст) м/с2, не менше ніж |
Тривалість спрацьовування ГС, с, не більше ніж 6) |
M1, M1G |
5,0 |
0,8 5) |
M2, M2G, M3, M3G |
5,0 1) |
|
N1, N1G |
5,0 2) |
|
N2, N2G, N3, N3G |
4,5 3) |
|
О2, О3, О4 |
4,3 4) |
|
1) Для КТЗ, не обладнаних антиблокувальною ГС, jуст ≥ 4,8 м/с2. 2) Для КТЗ, випуску до 1988 р., jуст ≥ 4,5 м/с2. 3) Для КТЗ, випуску до 1988 р., jуст ≥ 4,3 м/с2. 4) Для КТЗ, випуску до 1988 р., jуст ≥ 4,0 м/с2. 5) Для КТЗ та автопоїздів із гідравлічним приводом – не більше ніж 0,5 с. 6) Для КТЗ, випуску до 1988р., можливе збільшення нормативу тривалості спрацьовування на 10 %. |
Експерти автотехніки Житомирського науково-дослідного центру МВС України в минулому році пройшли процедуру акредитації та отримали свідоцтво відповідності за міжнародним стандартом ДСТУ ISO/IEC 17025:2017, а також мають відповідне обладнання (деселерометр VZM-300, цифровий люфтомір «ИСЛ-М», тощо), яке належним чином відкаліброване, пройшли навчання та мають експертний досвід у справах ДТП, можуть надати допомогу у встановленні відповідності параметрів транспортного засобу наведеним вище вимогам ДСТУ.
Хто може звернутись до Житомирського НДЕКЦ МВС із заявою про призначення експертного дослідження?
Відповідно до чинного законодавства будь-яка фізична або юридична особа може звернутись до Експертної служби МВС із заявою на проведення даного виду дослідження у справах про адміністративне правопорушення, цивільних та господарських справах.
А також провести експертне дослідження щодо визначення ефективності роботи гальмівної системи, та рульового керування з метою безпечної експлуатації транспортного засобу.
Разом з тим, в межах кримінальних проваджень до Експертної служби МВС може звернутись сторона захисту для проведення судової експертизи на договірних умовах.
За потреби, перед призначенням експертизи або дослідження ви можете отримати консультацію, щодо процедури призначення певного виду дослідження в Житомирському НДЕКЦ МВС.
Наша адреса: 10008 м. Житомир, вул. Старий бульвар, 18
Телефон: (0412) 40-72-62
Факс: (0412) 40-72-49
E-mail: jitomir@dndekc.mvs.gov.ua
Більш детальну інформацію, щодо даного виду дослідження та з приводу інших досліджень, які проводяться Житомирським НДЕКЦ МВС можливо отримати перейшовши за наступним посиланням: https://www.ndekc.zhitomir.ua/ekspertizi/